Vegter is vooral in Noord- en Oost-Nederland bekend om de traditionele nieuwjaarsrolletjes. Maar Vegter maakt ook heerlijke zoete en hartige wafels en gevulde rolletjes in meerdere smaken voor zowel de binnen- als buitenlandse markt. Genoeg ingrediënten om de markt te veroveren dus, het enige dat ontbrak was een eigentijdse huisstijl en verpakkingslijn die opvalt in het supermarktschap.
Eerst is er onderzoek gedaan naar het bestaande logo. Hieruit bleek dat er in het verleden allerlei variaties van het logo zijn gebruikt die de uitstraling van Vegter een inconsequent karakter gaven. Er is daarom gekozen om het logo uit 1979 als referentie voor het ontwerpproces te gebruiken. Hieruit zijn elementen gekozen die typisch Vegter zijn.
In samenwerking met illustrator Ed van Brummen zijn er verschillende versies van het bakstertje geschetst. De uiteindelijke versie is uitgewerkt en aanpassingen zijn doorgevoerd om zodoende ieder detail nauwkeurig en authentiek te krijgen.
Voor het woordmerk is een typografie gekozen die sterke referenties heeft met het verleden zonder oubollig te zijn. In combinatie met het beeldmerk geeft dit geheel een krachtig beeld.
Een opvallende verschijning in het zoutjes- en koekjesvak van de supermarkt.
Opdrachtgever:
Soort: