In 2013 starte freelance communicatieadviseur Marije van der Veen met Krul communicatie. Whspr werd gevraagd het ontwerp van haar huisstijl en website te verzorgen. Dit resulteerde in een frisse, professionele uitstraling met een eigenzinnig karakter dat helemaal bij Krul paste.
De onderneming is ondertussen gegroeid en het dienstenpakket uitgebreid waardoor de huisstijl en de website niet meer de lading dekt. Whspr is gevraagd om de huisstijl en website kritisch tegen het licht te houden.
Een bekend gezegde uit de design wereld is ‘less is more’ (Dieter Rams) wat zo veel wil zeggen als hoe minder overdaad des te beter het product en de boodschap naar voren komt.
Met deze filosofie is gekeken naar de bestaande huisstijl. Wat zijn de elementen die kunnen blijven en welke kunnen vervallen? Wat zorgt er voor dat het beeld versterkt wordt?
Het logo bestaat uit een sterk woordmerk waarbij de letters u en r in elkaar grijpen. Op deze manier is weergegeven hoe Marije met haar dynamiek organisaties in beweging brengt. In de toevoeging ‘communicatie’ komt de krul terug door de letters c en o met elkaar te combineren. Tegenwoordig is het dienstenpakket van Krul meer dan alleen communicatie en daarom is is deze toevoeging niet langer van toepassing.
Het woordmerk is gebleven en wordt nu omkaderd door een spreekballon. Dit is een van de elementen die is overgebleven uit de vorige huisstijl.
In plaats van het kleurverloop van paars naar oranje zijn er nu twee primaire kleuren; okergeel en groenblauw. Deze geven samen met een rode accentkleur de nieuwe identiteit van Krul een fris en eigen karakter.
Opdrachtgever:
Soort: